Το θετικό momentum του ελληνικού τουρισμού

Γράφει η Γιώτα Χουλιάρα
www.geopolitics.com.gr
giota.houliara@gmail.com


Σε πρόσφατο άρθρο της στο αμερικάνικο περιοδικό των επιχειρήσεων Forbes η αρθρογράφος Lea Lane γράφει χαρακτηριστικά: 
«Τα τελευταία χρόνια ήταν δύσκολα για την ελληνική οικονομία και τον τουρισμό. Ως ταξιδιώτρια που έχει γράψει δύο τουριστικούς οδηγούς για την Ελλάδα, ήμουν βέβαιη ότι ο τουρισμός σταδιακά θα ανέκαμπτε, αλλά πότε;» 

Και συνεχίζει: «Τα νέα είναι καλά: Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) ανακοίνωσε ότι αναμένει αριθμό - ρεκόρ 30 εκατομμυρίων επισκεπτών στην Ελλάδα το 2017, ήτοι αύξηση 7% ή κατά 2 εκατομμύρια επισκέπτες, σε σχέση με πέρυσι. Οι Αμερικανοί επισκέπτες που αναμένονται στη χώρα το 2017, ανέρχονται στους 900.000.»

Την αυξημένη ζήτηση από τις Ηνωμένες Πολιτείες επιβεβαίωσε και η Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά. Η Υπουργός Τουρισμού συναντήθηκε με τον αντιπρόεδρο του Συνδέσμου των Αμερικανών Ταξιδιωτικών Πρακτόρων, ASTΑ, Robert Duglin, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στη Νέα Υόρκη. Στη συνάντηση συμφωνήθηκε το επόμενο ετήσιο συνέδριο ASTA Destination Expo 2018 να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Αθήνα.

Ευχάριστο είναι και το γεγονός ότι Αμερικανοί tour operators επισήμαναν ότι η ζήτηση είναι πολύ αυξημένη από τις ΗΠΑ για την Ελλάδα το 2017 με αρκετά ταξιδιωτικά γραφεία να έχουν ήδη ξεκινήσει την προπώληση τουριστικών πακέτων και για την επόμενη χρονιά.

Η αλήθεια είναι πως το momentum είναι ιδανικό για τον ελληνικό τουρισμό. Η Ελλάδα ομολογουμένως αποτελεί ένα από τα ωραιότερα, ένα από τα πιο ευλογημένα «οικόπεδα» στον πλανήτη. Η χώρα μας μετρά περισσότερα από 15.000 χιλιόμετρα παραλίας, 190.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή και πάνω από 5.000 μεγάλα και μικρότερα νησιά, ζωγραφίζοντας έναν μοναδικό χάρτη τουριστικών ευκαιριών. 

Παράλληλα, η μεγάλη ποικιλία σε φυσικά τοπία και τα πολυάριθμα ιστορικά μνημεία και χωριά καθιστούν την Ελλάδα ως πηγή πολλαπλών εναλλακτικών προτάσεων ακόμη και για τον πλέον απαιτητικό επισκέπτη. Ταυτόχρονα, η ανάδειξη του πολιτιστικού αποθέματος του τόπου μας και των ιδιαίτερων στοιχείων του αποτελούν το κατάλληλο ερέθισμα για την προσέλκυση ξένων τουριστών. Όμως, ο μαζικός τουρισμός δεν μπορεί να είναι η «βαριά βιομηχανία» μιας ανεπτυγμένης χώρας και ούτε μπορεί να αποτελεί την ατμομηχανή της οικονομικής ανάπτυξης του κράτους. Απαιτούνται στοχευμένες δράσεις για να γίνει πραγματικότητα το σύνθημα Live your myth in Greece και να ενισχυθεί το brand name του ελληνικού τουρισμού.
thumbnail
About The Author

0 comments