Το Βατερλό στο Αιγαίο και η μουγκαμάρα των υπαιτίων

Σε πραγματικό Βατερλό για την ελληνική εξωτερική πολιτική εξελίσσονται οι χειρισμοί της κυβέρνησης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Η Τουρκία αφού πέτυχε να εμπεδώσει τις διεκδικήσεις της στο Αιγαίο υπό την κάλυψη μάλιστα του ΝΑΤΟ, αφού αμφισβήτησε εμπράκτως την ελληνική υφαλοκρηπίδα, αξιοποιώντας προφανώς την αμήχανη σιωπή της Αθήνας δοκιμάζει τώρα τις αντοχές της χώρας μας με τις καθημερινές πλέον υπερπτήσεις ελληνικών νησιών, της Λέσβου, και των Οινουσσών.

Σε μια πρωτοφανή κλιμάκωση της έντασης στο Αιγαίο, καθώς είναι προφανές ότι η αν η πρώτη υπερπτήση θα μπορούσε να αποδοθεί σε λάθος η επανάληψη της -και μάλιστα για τις επόμενες δυο ημέρες και σε συχνότητα μία υπέρπτηση κάθε δέκα λεπτά- η Αγκυρα βάζει την ελληνική κυβέρνηση με την πλάτη στον τοίχο.

Ο κ. Τσίπρας στηριζόμενος στις αναλύσεις των συνεργατών του, Ν. Κοτζιά και Π. Καμμένου, επένδυσε στην σχέση με την Άγκυρα και το καθεστώς Ερντογάν, αποδεχόμενος ακόμη και παραχωρήσεις σε θέματα που άπτονται κυριαρχικών δικαιωμάτων με την προσδοκία ότι η Τουρκία θα ανακόψει τις προσφυγικές ροές. Κάτι που απαιτούσε και η Γερμανία μια και όλη η πολιτική της κ. Μέρκελ στηρίχθηκε στην σχέση αυτή με την Τουρκία.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πεπεισμένη ότι οι κινήσεις καλής θέλησης προς την Άγκυρα θα εκτιμηθούν και θα ανταποδοθούν, από την πρώτη στιγμή υιοθέτησε το θεώρημα του Νίκου Κοτζιά, ότι ο κ. Ερντογάν θα αντιληφθεί ότι η μοναδική γειτονική χώρα με την οποία η Τουρκία δεν έχει διαρρήξει τις σχέσεις της είναι η Ελλάδα.

Όμως πολύ σύντομα αποδείχθηκε ότι η πολιτική της ελεγχόμενης έντασης στο Αιγαίο και της προώθησης με κάθε τρόπο και σε κάθε φόρουμ των τουρκικών διεκδικήσεων αποτελεί στρατηγική επιλογή της Τουρκίας και δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση επειδή ένας Έλληνας πρωθυπουργός σπεύδει να μοιράσει τριαντάφυλλα στην Σμύρνη ή όταν μια ελληνική κυβέρνηση τάσσεται υπέρ της επανέναρξης των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας με την Ε.Ε., χωρίς να έχουν πληρωθεί βασικοί όροι και προϋποθέσεις.

Οι διαρκείς παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου, η αμφισβήτηση μέσω επαναλαμβανόμενων NOTAMs του εύρους του στην περιοχή μεταξύ 6 και 10 ν.μ., αναβαθμίζονται πλέον με τις επανειλημμένες υπερπτήσεις και μάλιστα στην μια περίπτωση με μαχητικά τα οποία πραγματοποίησαν και ανεφοδιασμό στον αέρα (από τα νέα αποκτήματα της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας KC-135R, τα οποία προσφέρουν σοβαρό στρατηγικό πλεονέκτημα στην τουρκική αεροπορία).

Η ένοχη σιωπή όλο αυτό το διάστημα προκειμένου να μην ενοχληθεί η Άγκυρα, είχε και άλλα αρνητικά αποτελέσματα.. Η Τουρκία όχι μόνο δεν απέσυρε πέρυσι τις ΝΟΤΑΜ με τις οποίες δέσμευε για έναν χρόνο μεγάλες περιοχές στο Βόρειο, Κεντρικό και Νότιο Αιγαίο, εκατέρωθεν του 25ου μεσημβρινού, αλλά από την 1η Ιανουαρίου έχει δεσμεύσει εκ νέου τρεις μεγάλες περιοχές για ασκήσεις στην καρδιά του Αιγαίου σε όλο το μήκος από το Βόρειο μέχρι το Νότιο Αιγαίο.

Επίσης με μια σειρά NAVTEX έχει αναγγείλει διεξαγωγή ερευνών και εργασίες τοποθέτησης υποβρυχίων καλωδίων, σε περιοχές της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, νότια του Καστελόριζου, νοτιοανατολικά της Κρήτης αλλά και στο κέντρο του Αιγαίου, όπου μόλις τις προηγούμενες ημερες πραγματοποίησε έρευνες το Cesme μεταξύ των Ψαρών, Σκύρου και Άη Στράτη συνοδευόμενο και από τουρκική φρεγάτα.

Όμως και η νατοϊκή επιχείρηση για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού οδηγήθηκε σε ναυάγιο, καθώς ελάχιστα συνέβαλλε στην ανακοπή των μεταναστευτικών ροών ενώ αντίθετα δόθηκε η ευκαιρία στην Τουρκία να επαναφέρει όλο το φάσμα των διεκδικήσεων της και μάλιστα οπως αποδείχθηκε και με την αμερικανοτουρκική άσκηση την περασμένη εβδομάδα να προβάλλει και την μη αναγνώριση του ελληνικού εναερίου χώρου των 10 ν.μ. από τις ΗΠΑ.

Αρνητικές εντυπώσεις όμως έχει προκαλέσει η δήλωση του υπουργού εξωτερικών Νίκου Κοτζιά σε δημοσιογράφους, καθώς είναι ενδεικτικές του τρόπου που η Αθήνα σιωπά και περιορίζεται σε τυπικά διαβήματα ελπίζοντας ότι όσο προκαλούν οι τούρκοι τόσο θα… εκτίθενται.

Ο κ. Κοτζιάς είπε ότι «η πρακτική που εφαρμόζεται, εξαιτίας της Τουρκίας, δεν ανταποκρίνεται στον σχεδιασμό και σε αυτό που ήθελαν τα νατοϊκά επιτελεία, άρα βλάπτει το ίδιο το ΝΑΤΟ και όχι εμάς» και έσπευσε μάλιστα να συστήσει. . «ψυχραιμία και νηφαλιότητα».

Παραθέτουμε τις τρεις ανακοινώσεις που καθημερινά εκδίδει το ελληνικό ΓΕΕΘΑ 11, 12 και 13 Απριλίου και αποτυπώνουν την προκλητικότητα της Άγκυρας στο Αιγαίο.

ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ 
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 11η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ: 3 (2 αεροσκάφη, 3 αεροσκάφη και 6 αεροσκάφη)
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ: -
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ: 11
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ: -
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ: 3
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ: 7
ΕΜΠΛΟΚΕΣ: -
ΠΕΡΙΟΧΗ: ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ, ΚΕΝΤΡΙΚΟ και ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ

2 εκ των ανωτέρω 7 παραβιάσεων ήταν υπερπτήσεις που πραγματοποίησαν το ζεύγος των μαχητικών α/φ άνωθεν ν. Οινουσσών την 13:26 στα 9.000 πόδια και η τριάδα των μαχητικών α/φ-α/φ εναέριου ανεφοδιασμού άνωθεν ΒΑ άκρου ν. Λέσβου την 14:59 στα 22.000 πόδια αντίστοιχα. 

ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ Κ.Ε.Κ. ΣΤΟ F.I.R. ΑΘΗΝΩΝ 
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ Ε.Ε.Χ. ΤΗΝ 12η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016

ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ : 3 (2 αεροσκάφη, 6 αεροσκάφη και 2 αεροσκάφη)
ΜΕΜΟΝΩΜΕΝΑ : 1 CN-235
ΣΥΝΟΛΟ Α/Φ : 11
ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ: 2
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ: 11
ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ: 12
ΕΜΠΛΟΚΕΣ: 1
ΠΕΡΙΟΧΗ: ΚΕΝΤΡΙΚΟ και ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ

3 εκ των ανωτέρω 12 παραβιάσεων ήταν υπερπτήσεις που πραγματοποίησε το ζεύγος των μαχητικών α/φ άνωθεν ν. Οινουσσών την 08:01 στα 22.000 πόδια και το μεμονωμένο μαχητικό α/φ στις 09:07 και 09:10 άνωθεν ν. Οινουσσών στα 22.000 πόδια αντίστοιχα.
Τα ανωτέρω αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.

Αθήνα 13 Απριλίου 2016
Ένα ζεύγος τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών, F-16, εισήλθε στις 08:33 στο FIR Αθηνών μεταξύ ν. Λέσβου και ν. Χίου και πραγματοποίησε τις ακόλουθες υπερπτήσεις:
την 08:33, άνωθεν ν. Οινουσσών, στα 5.500 πόδια
την 08:44, άνωθεν ν. Οινουσσών, στα 22.500 πόδια
την 08:54, άνωθεν ν. Οινουσσών, στα 25.500 πόδια
την 09:12, άνωθεν ν. Παναγιά, στα 30.000 πόδια
την 09:24 άνωθεν ν. Παναγιά στα 30.000 πόδια
την 09:30 άνωθεν ν. Παναγιά στα 26.000 πόδια
Ο ανωτέρω σχηματισμός εξήλθε του FIR Αθηνών στις 09:31 βορείως ν. Χίου.
Τα τουρκικά αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες και κατά πάγια πρακτική.

Πηγή Liberal

0 σχόλια