Δυο κατηγορίες θεωρούν ότι οι υπόδουλοι για 400 χρόνια Έλληνες είχαν ελευθερία εκπαίδευσης, οι Έλληνες αντιφασίστες και οι Τούρκοι φασίστες.


Γράφει η *Μελίνα Κονταξή

Βασικό χαρακτηριστικό του φασισμού είναι η γενίκευση και οι  Έλληνες αυτοαποκαλούμενοι αντιφασίστες μαζί με  τους εκσυγχρονιστές αναθεωρητές διακρίνονται σε αυτό και όχι τυχαία.

Από την πρώτη  ως την τελευταία στιγμή της οθωμανικής κυριαρχίας, κάθε δικαίωμα, κάθε προνόμιο ήταν στην απόλυτη ευχέρεια των Τούρκων να ανακληθεί. Ο Ρήγας στον Θούριο το περιγράφει με τους εξής στίχους… Βεζύρης  δραγουμάνος  αφέντης κι αν σταθείς ο τύραννος αδίκως σε κάμνει να χαθείς…

Ας  δούμε όμως τι καλά  που περνούσαν με τα ταξικά αδέρφια  των αυτοαποκαλούμενων αντιφασιστών και πόσο ελεύθερη ήταν η παιδεία…


Ο πρωτεργάτης του Νεοελληνικού Διαφωτισμού Κωνσταντίνος  Κούμας  γράφει  για τα παιδικά του χρόνια στην Λάρισα…
«Κωνσταντίνος Μιχαήλ Κούμας, 10ετής έγινε χωρίς να ειδή ούτε εκκλησίαν διότι την μονήν Λαρίσης την είχαν κρημνήσει οι Τούρκοι, ούτε κοινόν  σχολείον διότι εφυλάττετο έγκλειστος δια τον φόβο των γενιτσάρων»
Ήταν ελεύθερος να πάει λοιπόν στο σχολείο που υπήρχε στην περιοχή του, γιατί δεν υπήρχαν παντού σχολεία, όπως και τα προνόμια  που δίνονταν για  την εξυπηρέτηση  των συμφερόντων των κατακτητών, δεν δίνονταν παντού και ήταν στην διακριτική τους ευχέρεια η άρση τους.

Αναφέρει επίσης ο Κούμας στο βιβλίο του  ‘Ιστορίαι  των ανθρωπίνων πράξεων από των αρχαιοτάτων χρόνων ως των ημερών μας’ … «Μετά τον Ρωσοτουρκικόν πόλεμον του  1768-1770  έτους δεν επρόκοπταν οι Γραικοί ούτε εις τα πλούτη ούτε εις τις γνώσεις»…

Αλλά τι γινόταν τα πρώτα χρόνια  μετά την  Άλωση ;
Ο Γεννάδιος Σχολάριος  πρώτος οικουμενικός πατριάρχης  μετά την Άλωση γράφει…
«που τα παιδευτήρια της σοφίας εκαταπόθησαν (χάθηκαν) από τον Μωάμεθ»

Η ύπαρξη κρυφών σχολείων δεν σημαίνει ότι δεν λειτούργησαν ποτέ και πουθενά κατά την  περίοδο των 400 ετών σχολεία για τους σκλαβωμένους Έλληνες, σημαίνει ότι η ύπαρξη, η λειτουργία τους και η δυνατότητα πρόσβασης εξαρτιόταν αποκλειστικά από την διάθεση του κατακτητή, αυτό σημαίνει σκλάβος.

Ο Τούρκος ιστορικός  Τανέρ Ακσάμ αναφέρει ότι… το σύνολο της Οσμανικής  ιστορίας είναι ταυτόχρονα και η ιστορία των συλλογικών διώξεων και σφαγών των λοιπών θρησκευτικών μειονοτήτων … 
Όσο για το γιατί ανέχτηκαν και δεν επιχείρησαν να εξισλαμίσουν όλους τους πληθυσμούς… γιατί τους χρειάζονταν για τους φόρους. Ακόμα και η ISIS επιτρέπει στην Ράκκα την παρουσία των ελάχιστων χριστιανών που δεν κατάφεραν να διαφύγουν εγκαίρως , για να πληρώνουν.

Με την λογική των εθνοαποδομητών, εκσυγχρονιστών και αυτοαποκαλούμενων αντιφασιστών μια χαρά περνάνε οι Χριστιανοί στην Ράκκα, άσχετα που η ζωή τους κάθε δευτερόλεπτο βρίσκεται σε κίνδυνο.

Η λογική των εθνοαποδομητών με το φαντασιακό ιδεολόγημα περί ύπαρξης ταξικών αδερφών, εξυπηρετεί απόλυτα τα ιμπεριαλιστικά σχέδια για διάλυση των πατρίδων των λαών και την δημιουργία ασύνδετης  μάζας. Ο χώρος των νυν κυβερνώντων εξέφραζε τέτοια ιδεολογήματα και η αγάπη τους για το προλεταριάτο έγινε φανερή.

Αυτοί που στην κατοχή θεωρούσαν τον Γερμανό στρατιώτη αδερφό και μόνο εχθρό τον αξιωματικό αποτελούσαν κίνδυνο για την ένωση του λαού, η τότε αριστερά το είδε. Ανεξάρτητα από το αν κάποιος εξυπηρετεί τον εχθρό από οικονομικό συμφέρον ή από ιδεοληψία, εξυπηρετεί τον εχθρό. Τότε ο εχθρός εμποδίστηκε από τον λαό που  διαχρονικά  ήταν ένας και λεγόταν είτε ακρίτας είτε αρματωλός, αντάρτης, κλέφτης, παλικάρι.


Σήμερα επικρατεί ο εχθρός, ο ίδιος εχθρός με αυτόν του 1940, χάρη σε αυτούς που βλέπουν έθνη που κατασκευάστηκαν δήθεν το 1821 και τα πρώην συντρόφια που συνεχίζουν τα ιδεολογήματα τους και δεν αντιλαμβάνονται ή δεν θέλουν να αντιληφθούν την σχέση ανάμεσα στην αδιαφορία για το λαό και την προσπάθεια διαστρέβλωσης της ιστορίας του.

*Σπούδασε Σλαβικών, Βαλκανικών, Ανατολικών Σπουδων
Μεταπτυχιακό στην Ιστορία
thumbnail
About The Author

0 comments