του Κώστα Σαρικά
Νέες επαφές με τη Γαλλία έχει η Ελλάδα προκειμένου να προχωρήσει η απόκτηση από το Πολεμικό Ναυτικό των φρεγατών «Belhara»με στόχο να βρεθεί λύση στον τρόπο αποπληρωμής.
Νέος κύκλος συζητήσεων με τους Γάλλους για να προχωρήσει η υπόθεση της απόκτησης από το Πολεμικό Ναυτικό των φρεγατών "Belhara" συμφωνήθηκε έπειτα από τηλεφωνική συνομιλία του υπουργού Εθνικής Άμυνας με τη Γαλλίδα ομόλογό του. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Φλοράνς Παρλί επανέλαβε στο Νίκο Παναγιωτόπουλο την ισχυρή θέληση της Γαλλίας να "κλείσει" η συμφωνία και να βρεθεί λύση στον τρόπο αποπληρωμής με δεδομένη την δύσκολη οικονομική συγκυρία ειδικά έπειτα και από την πανδημία του κορονοϊού Covid-19.
Την ίδια ώρα η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια να ''τρέξει'' και τα υπόλοιπα προγράμματα που αφορούν την ενίσχυση του Στόλου.
Εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό και ενσωματωθεί στη δύναμη του Στόλου οι πυραυλάκατοι ''ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ'' και ''ΒΛΑΧΑΚΟΣ''. Τα προβλήματα στα ναυπηγεία Ελευσίνας και το αδιέξοδο στην προσπάθεια να βρεθεί επενδυτής στερούν το Πολεμικό Ναυτικό από δύο πολύτιμες μονάδες επιφανείας που θα δώσουν λύσεις στις τεράστιες επιχειρησιακές ανάγκες. Τις προηγούμενες ημέρες τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Ανάπτυξης αποφάσισαν να δοθεί και νέα παράταση διάρκειας τριών μηνών στη σύμβαση του ΠΝ με τα ναυπηγεία που αφορά το πρόγραμμα ναυπήγησης των δύο πλοίων.
Η πυραυλάκατος Νο6 ''ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ'' βρίσκεται εδώ και μήνες στη θάλασσα. 'Ολες οι δοκιμές έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία και απομένει μόνο η εγκατάσταση των βλημάτων Exocet Block 3 ώστε να παραδοθεί στην Διοίκηση Ταχέων Σκαφών. Αντίθετα οι εργασίες στο ΤΠΚΒ ''ΒΛΑΧΑΚΟΣ'' συνεχίζονται ακόμα στο υπόστεγο και έχουν προσεγγίσει το 70% του συνόλου. Η πυραυλάκατος Νο7 έπρεπε ήδη να είχε ''πέσει'' στη θάλασσα εδώ και πολλές εβδομάδες και να είχαν ξεκινήσει η εν πλω δοκιμές . Τα προβλήματα όμως στα ναυπηγεία και η αδυναμία να βρεθεί ολοκληρωμένο σχέδιο εξυγίανσης έχουν βάλει ''φρένο'' στις εργασίες. Η πανδημία του Covid-19 ήρθε να προκαλέσει επιπλέον καθυστερήσεις. Εξαιρετικά αμφίβολο είναι πλέον εάν και μετά το τέλος του τριμήνου θα έχει παραδοθεί στο ΠΝ η ΤΠΚΒ ‘’ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ’’ και η ‘’ΒΛΑΧΑΚΟΣ’’ θα βρίσκεται στη διαδικασία των τελικών δοκιμών.
Το Αρχηγείο Στόλου αναγκάζεται ήδη να χρησιμοποιεί και να ‘’καταπονεί’’ Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων βλημάτων μαζί με κανονιοφόρους και περιπολικά σκάφη στο πλαίσιο του ελέγχου και της αποτροπής των μεταναστευτικών ροών προς τα ακριτικά μας νησιά. Ειδικά τα σκάφη Κατευθυνόμενων Βλημάτων κλάσης ''ΡΟΥΣΣΕΝ'' αποτελούν για το ΠΝ μαζί με τα υποβρύχια κλάσης ''ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ'' ότι πιο σύγχρονο διαθέτει στο οπλοστάσιο του.
Ενώ όμως αυξάνονται συνεχώς οι απαιτήσεις για το Πολεμικό Ναυτικό η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των γερασμένων πλοίων του Στόλου, πόσο μάλλον η απόκτηση νέων πλοίων δεν προχωρούν με τους ρυθμούς που θα ήθελε το Γενικό Επιτελείο. Η πανδημία του Covid-19 και οι οικονομικές συνέπειες που θα αφήσει στη χώρα κάνουν ακόμα πιο έντονη την ανησυχία της στρατιωτικής ηγεσίας του ΠΝ για τα προγράμματα τα οποία ήδη θα έπρεπε να είχαν ήδη εκτελεστεί όσο και για την πολυπόθητη νέα φρεγάτα.
Τα τρία προγράμματα όμως που αυτή τη στιγμή ''καίνε'' τους επιτελείς του ΠΝ είναι η απόκτηση νέων τορπιλών , η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ''MEKO'' αλλά και η συντήρηση των έντεκα ελικοπτέρων S70 ''ΑEGEAN HAWK''. Προγράμματα τα οποία ‘’έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί χθες’’ όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο ΓΕΝ τα οποία θα κρατήσουν το Στόλο ‘’ζωντανό’’ μέχρι να προχωρήσει η απόκτηση νέων πλοίων επιφανείας.
Πηγή: newpost.gr
Νέες επαφές με τη Γαλλία έχει η Ελλάδα προκειμένου να προχωρήσει η απόκτηση από το Πολεμικό Ναυτικό των φρεγατών «Belhara»με στόχο να βρεθεί λύση στον τρόπο αποπληρωμής.
Νέος κύκλος συζητήσεων με τους Γάλλους για να προχωρήσει η υπόθεση της απόκτησης από το Πολεμικό Ναυτικό των φρεγατών "Belhara" συμφωνήθηκε έπειτα από τηλεφωνική συνομιλία του υπουργού Εθνικής Άμυνας με τη Γαλλίδα ομόλογό του. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Φλοράνς Παρλί επανέλαβε στο Νίκο Παναγιωτόπουλο την ισχυρή θέληση της Γαλλίας να "κλείσει" η συμφωνία και να βρεθεί λύση στον τρόπο αποπληρωμής με δεδομένη την δύσκολη οικονομική συγκυρία ειδικά έπειτα και από την πανδημία του κορονοϊού Covid-19.
Την ίδια ώρα η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια να ''τρέξει'' και τα υπόλοιπα προγράμματα που αφορούν την ενίσχυση του Στόλου.
Εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό και ενσωματωθεί στη δύναμη του Στόλου οι πυραυλάκατοι ''ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ'' και ''ΒΛΑΧΑΚΟΣ''. Τα προβλήματα στα ναυπηγεία Ελευσίνας και το αδιέξοδο στην προσπάθεια να βρεθεί επενδυτής στερούν το Πολεμικό Ναυτικό από δύο πολύτιμες μονάδες επιφανείας που θα δώσουν λύσεις στις τεράστιες επιχειρησιακές ανάγκες. Τις προηγούμενες ημέρες τα υπουργεία Εθνικής Άμυνας και Ανάπτυξης αποφάσισαν να δοθεί και νέα παράταση διάρκειας τριών μηνών στη σύμβαση του ΠΝ με τα ναυπηγεία που αφορά το πρόγραμμα ναυπήγησης των δύο πλοίων.
Η πυραυλάκατος Νο6 ''ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ'' βρίσκεται εδώ και μήνες στη θάλασσα. 'Ολες οι δοκιμές έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία και απομένει μόνο η εγκατάσταση των βλημάτων Exocet Block 3 ώστε να παραδοθεί στην Διοίκηση Ταχέων Σκαφών. Αντίθετα οι εργασίες στο ΤΠΚΒ ''ΒΛΑΧΑΚΟΣ'' συνεχίζονται ακόμα στο υπόστεγο και έχουν προσεγγίσει το 70% του συνόλου. Η πυραυλάκατος Νο7 έπρεπε ήδη να είχε ''πέσει'' στη θάλασσα εδώ και πολλές εβδομάδες και να είχαν ξεκινήσει η εν πλω δοκιμές . Τα προβλήματα όμως στα ναυπηγεία και η αδυναμία να βρεθεί ολοκληρωμένο σχέδιο εξυγίανσης έχουν βάλει ''φρένο'' στις εργασίες. Η πανδημία του Covid-19 ήρθε να προκαλέσει επιπλέον καθυστερήσεις. Εξαιρετικά αμφίβολο είναι πλέον εάν και μετά το τέλος του τριμήνου θα έχει παραδοθεί στο ΠΝ η ΤΠΚΒ ‘’ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ’’ και η ‘’ΒΛΑΧΑΚΟΣ’’ θα βρίσκεται στη διαδικασία των τελικών δοκιμών.
Το Αρχηγείο Στόλου αναγκάζεται ήδη να χρησιμοποιεί και να ‘’καταπονεί’’ Ταχέα Περιπολικά Κατευθυνόμενων βλημάτων μαζί με κανονιοφόρους και περιπολικά σκάφη στο πλαίσιο του ελέγχου και της αποτροπής των μεταναστευτικών ροών προς τα ακριτικά μας νησιά. Ειδικά τα σκάφη Κατευθυνόμενων Βλημάτων κλάσης ''ΡΟΥΣΣΕΝ'' αποτελούν για το ΠΝ μαζί με τα υποβρύχια κλάσης ''ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ'' ότι πιο σύγχρονο διαθέτει στο οπλοστάσιο του.
Ενώ όμως αυξάνονται συνεχώς οι απαιτήσεις για το Πολεμικό Ναυτικό η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των γερασμένων πλοίων του Στόλου, πόσο μάλλον η απόκτηση νέων πλοίων δεν προχωρούν με τους ρυθμούς που θα ήθελε το Γενικό Επιτελείο. Η πανδημία του Covid-19 και οι οικονομικές συνέπειες που θα αφήσει στη χώρα κάνουν ακόμα πιο έντονη την ανησυχία της στρατιωτικής ηγεσίας του ΠΝ για τα προγράμματα τα οποία ήδη θα έπρεπε να είχαν ήδη εκτελεστεί όσο και για την πολυπόθητη νέα φρεγάτα.
Τα τρία προγράμματα όμως που αυτή τη στιγμή ''καίνε'' τους επιτελείς του ΠΝ είναι η απόκτηση νέων τορπιλών , η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ''MEKO'' αλλά και η συντήρηση των έντεκα ελικοπτέρων S70 ''ΑEGEAN HAWK''. Προγράμματα τα οποία ‘’έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί χθες’’ όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά στο ΓΕΝ τα οποία θα κρατήσουν το Στόλο ‘’ζωντανό’’ μέχρι να προχωρήσει η απόκτηση νέων πλοίων επιφανείας.
Πηγή: newpost.gr
0 comments