Η πρόωσή του, όπως έχει σχεδιαστεί από την ομάδα της ALS, θα είναι CODAG (Diesel AND Gas), με δυο κύριες ντιζελομηχανές που συνεργάζονται με έναν στρόβιλο. Φυσικά το πλοίο θα έχει δυο προπέλλες, ενώ η ταχύτητά του φτάνει τους 30 κόμβους. Με 15 κόμβους το πλοίο θα έχει εμβέλεια 6000 ναυτικών μιλίων.
Στους αισθητήρες περιλαμβάνεται και σόναρ γάστρας, αλλά και συρόμενο (towed array). To CMS του πλοίου μπορεί να είναι οποιοδήποτε προηγμένο σύστημα, από το TACTICOS, CMS 330, SETIS, 9LV ή οποιοδήποτε άλλο, ενώ θα πρέπει να τονίσουμε πως στην Ελλάδα υπάρχουν εταιρείες που μπορούν να κατασκευάσουν ένα εντελώς ελληνικό CMS, και να μην μένουμε “κολλημένοι” στις εισαγόμενες λύσεις.
Έτσι, στην πλώρη θα βρούμε το Leonardo 76/62 Super Rapid ή και Strales. Tα πυροβόλα συμπληρώνονται από ένα αντιπυραυλικό Millenium πάνω από τη γέφυρα, καθώς και δυο (ή 4) τηλεχειριζόμενους πυργίσκους με πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών.
H αντιαεροπορική/αντιπυραυλική άμυνα συμπληρώνεται από ένα σύστημα RAM ή εναλλακτικά, ένα ακόμη Millenium. Τα όπλα συμπληρώνουν 2 τριπλοί εκτοξευτές τορπιλών Mk-32 για ανθυποβρυχιακές τορπίλες.
Στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται 2 συστήματα εναντίον τορπιλών τύπου WASS C310 της Leonardo. Στην πρύμνη υπάρχει και ένα ελικοδρόμιο με μήκος 26,37 μέτρων, που μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο S-70B6/MH-60R κατηγορίας βάρους 10 τόνων. Επίσης θα μεταφέρει και ένα VTOL UAV.
Το κόστος όπως έχει υπολογιστεί, χωρίς τους πυραύλους και τα πυρομαχικά, αλλά με τους εκτοξευτές, τα ηλεκτρονικά συστήματα κοκ, θα έφτανε το ποσό των 650 εκ. ευρώ. Το μόνο πρόβλημα είναι να βρεθεί το κατάλληλο ναυπηγείο στη χώρα μας, αλλά και η θέληση να φτιάξουμε ένα εθνικό πλοίο. Μαζί με όλες τις αμυντικές βιομηχανίες της χώρας μας…
Πηγή: www.ptisidiastima.gr
0 comments