
Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε τακτικά τις "ίντριγκες" που σχετίζονται με τον αμφιλεγόμενο αγωγό φυσικού αερίου Nord Stream 2, εκτός από τον πολιτικό τομέα και στον πρακτικό τομέα, όπου ο στόλος των πλοίων που θεωρείται ότι είναι σε θέση να ολοκληρώσει το υπόλοιπο μη κατασκευασμένο τμήμα του. Ο αγωγός έχει αναδιοργανωθεί τους τελευταίους μήνες. 160 χιλιόμετρα δύο σωλήνων (περίπου 80 χιλιόμετρα το καθένα) που αποτελούν αυτόν τον αγωγό μήκους 1.200 χιλιομέτρων, ο οποίος, όταν (και εάν) ολοκληρωθεί θα συνδέσει τις ρωσικές και γερμανικές ακτές κατά μήκος της Βαλτικής Θάλασσας παράλληλα με τον ήδη λειτουργικό αγωγό Nord Stream. Και οι δύο έχουν την ίδια χωρητικότητα 55 δισεκατομμυρίων m3 φυσικού αερίου ετησίως.
Τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν σήμερα ότι τον περασμένο μήνα το πλοίο τοποθέτησης σωλήνων Fortuna (συμμετείχε στην κατασκευή του τμήματος North Stream 2 στα ρωσικά ύδατα) άλλαξε ιδιοκτήτη. Το προηγούμενο πλοίο αρνήθηκε να συμμετάσχει στην ολοκλήρωση αυτού του έργου λόγω κυρώσεων των ΗΠΑ. Οι Ρώσοι προμηθεύουν τώρα το Nord Stream 2 με το δικό τους στόλο.
Πληροφορίες σχετικά με την αλλαγή ιδιοκτήτη προέρχονται από τη Ρωσική Διεθνή Λίστα Πλοίων. Από τις 6 Οκτωβρίου, ο ιδιοκτήτης της Fortune είναι η ρωσική εταιρεία Universal Transport Group. Σύμφωνα με το sbis.ru, καταχωρήθηκε στη Μόσχα πριν από έξι χρόνια και ο Andrey Vladimirovich Aprelenko είναι ο πρόεδρος και ιδιοκτήτης της εταιρείας.
Το Fortuna βρίσκεται στο Murkan της Γερμανίας από τον Οκτώβριο του 2019, το οποίο είναι το κέντρο logistics για την κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος του Nord Stream 2. Το πλοίο έχει οριστεί ως ένας από τους δύο μελλοντικούς συμμετέχοντες στην ολοκλήρωση του αγωγού και γι 'αυτό ο μεταφορέας του Nord Stream 2 AG έλαβε ακόμη και άδεια από τη Δανική Υπηρεσία Ενέργειας (DEA) να χρησιμοποιήσει αγκυροβολημένο σκάφος, το οποίο είναι φορτηγίδα. Μαζί με το κύριο ρωσικό πλοίο τοποθέτησης σωλήνων Aademik Chersky Fortuna, θα μπορούσε ταυτόχρονα να εκτελεί εργασίες τοποθέτησης σωλήνων στο υπόλοιπο μη αναπτυγμένο τμήμα του αγωγού.
Η αλλαγή των εφοπλιστών που θα συμμετάσχουν στα εν λόγω έργα ξεκίνησε αυτό το καλοκαίρι. Στη συνέχεια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος κυρώσεων των ΗΠΑ, το ταμείο Samara STIF έγινε ιδιοκτήτης του αγωγού Akademik Chersky αντί του στόλου της Gazprom, καθώς και των πλοίων εφοδιασμού Ivan Sidorenko και Ostap Sheremet.
Τα πολωνικά μέσα ενημέρωσης BiznesAlert, αναφέροντας πηγές, έγραψαν ότι τα τελικά έργα στον αγωγό φυσικού αερίου θα πρέπει να ξεκινήσουν τον Νοέμβριο (ο μήνας πλησιάζει στο τέλος του!). Ταυτόχρονα, μετά από ναυτικές δοκιμές και τον μετέπειτα εκσυγχρονισμό, το πλοίο Akademik Chersky επέστρεψε στο γερμανικό λιμάνι του Murkan, μαζί με διάφορα πλοία εφοδιασμού του ρωσικού «Morspasluzhba». Χθες, η νορβηγική εταιρεία πιστοποίησης DNV GL ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να εξυπηρετεί και να επιθεωρεί τα πλοία του έργου και τον εξοπλισμό τους λόγω κυρώσεων των ΗΠΑ. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτός ο έλεγχος έχει ήδη ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό.
Ωστόσο, τίποτα δεν είναι ακόμη σίγουρο, γιατί, όπως πάντα, η πολιτική θα έχει τον κύριο λόγο και στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο.
Πηγή:https://geopolitics.news/ μετάφραση από Ελεύθερος Αρθρογράφος
0 Σχόλια