Μήπως θα άξιζε η Πολεμική μας Αεροπορία να εξετάσει τα C-130J C5 & C-130J-30 C4 των Βρετανών;

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα 14 μεταγωγικά C-130J C5 και C-130J-30 C4 έδωσε στην δημοσιότητα το βρετανικό υπουργείο Άμυνας μετά από ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής του κόμματος SNP, Dave Doogan.

Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το Υπουργείο το Ηνωμένο Βασίλειο πρόκειται να ξεκινήσει την πώληση των 13 C-130J-30 C4 και του ενός C-130J C5 το 2023 περίπου 12 χρονια νωρίτερα από ότι αρχικά είχε προγραμματιστεί.

Στην απάντηση του το Υπουργείο παράθεσε μια λίστα με τους Σειριακούς Αριθμούς και τις ώρες πτήσεις του κάθε αεροσκάφους:
ZH865  13,860
ZH866  10,070
ZH867  13,980
ZH868  12,950
ZH869  13,860
ZH870  13,690
ZH871    9,240
ZH872  13,910
ZH874  14,240
ZH875  13,740
ZH877  13,740
ZH878  12,830
ZH879  13,140
ZH889  11,270

Όπως φαίνεται τα βρετανικά μεταγωγικά έχουν πραγματοποιήσει κατά μέσο όρο 12.000 ώρες πτήσεων σε μια περίοδο περίπου 20 ετών αφού το πρώτο αεροσκάφος εντάχτηκε στην δύναμη της RAF το Νοέμβριο του 1999 και επρόκειτο να παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι το 2035.

Αν και το Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα αεροσκάφη θα πωληθούν δεν υπάρχει μέχρι σήμερα κάποια πληροφορία για την τιμή πώλησης των μεταγωγικών.

Την ίδια στιγμή η Πολεμική Αεροπορία παλεύει να κρατήσει ζωντανό το με συνεχόμενα προγράμματα συντήρησης το δικό της στόλο των C-130H/B ο οποίος είναι άνω των 45 ετών δαπανώντας πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για ένα αποτέλεσμα που πιθανόν να μην έχει την προσδοκώμενη σχέση κόστους-οφέλους.

Υπό αυτό το πρίσμα ίσως θα άξιζε τον κόπο η Πολεμική Αεροπορία να διερευνήσει την πιθανότητα απόκτησης των βρετανικών μεταγωγικών και την αντικατάσταση των 15 γηραιών C-130H/B τα οποία ως έχουν, μπορούν να υπηρετήσουν ακόμη 12 χρόνια χωρίς να χρειαστούν κάποια αναβάθμιση ή γενική συντήρηση.

Πηγή: defencepoint

thumbnail
About The Author

0 comments