Με «όπλο» την υψηλή τεχνολογία των φρεγατών Belhara,τις μεγάλες δυνατότητες τόσο στην αντιαεροπορική άμυνα περιοχής όσο και στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο αλλά και τον χρόνο παράδοσης του πρώτου πλοίου οι Γάλλοι προσπαθούν να κόψουν πρώτοι το «νήμα» της κούρσας στον αγώνα δρόμου για το πρόγραμμα των νέων Ελληνικών φρεγατών.
Την ώρα που η «σύγκρουση» βρίσκεται στην κορύφωσή της η Naval Group επανήλθε δίνοντας νέα στοιχεία και λεπτομέρειες για τη διαμόρφωση στις φρεγάτες Belhara τις οποίες προτείνει στο Πολεμικό μας Ναυτικό. Η δυνατότητα προσθήκης εκτοξευτήρων SYLVER70 αποτελεί ένα από τα καινούργια «χαρτιά» που ρίχνει στο τραπέζι η Γαλλική εταιρεία. SYLVER 70 ουσιαστικά σημαίνει και ταυτόχρονη αποδέσμευση των στρατηγικών βλημάτων SCALP NAVAL με βεληνεκές που ξεπερνά τα 500 χλμ. Όπλα τα οποία μπορούν να στοχοποιήσουν και να πλήξουν high value στόχους «βαθιά» στο εσωτερικό της Τουρκίας και να προκαλέσουν τεράστιες απώλειες σε υποδομές. Δέλεαρ για το Πολεμικό Ναυτικό αφού οι Μονάδες επιφανείας μετατρέπονται ουσιαστικά σε επιθετικά στρατηγικά οπλικά συστήματα.
Οι Γάλλοι στην πρότασή τους τονίζουν τις υψηλές δυνατότητες που προσφέρει στις Belhara το ραντάρ SEA FIRE με εμβέλεια που υπολογίζεται ότι αγγίζει τα 400χλμ και ταυτόχρονο εγκλωβισμό μεγάλου αριθμού στόχων από μαχητικά και UAV μέχρι βλήματα μεγάλου βεληνεκούς και υπερηχητικούς πυραύλους. Λόγος γίνεται επίσης για διαμόρφωση με CIWS εγγύς προστασίας με 21 βλήματα RAM κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα των επιτελών του Στόλου αφού στην αρχική πρόταση οι Γάλλοι δεν είχαν συμπεριλάβει οπλικό σύστημα εγγύς προστασίας της φρεγάτας.
Επιπλέον στα «δυνατά» σημεία της Belhara προτάσσονται και οι ανθυποβρυχιακές δυνατότητες με σόναρ τρόπιδας αλλά και ρυμουλκούμενο CAPTAS 4 όπως και η δυνατότητα φιλοξενίας και συνεργασίας με ελικόπτερα S70B αλλά και MH60R τα οποία θα αποκτήσει το επόμενο διάστημα το Πολεμικό Ναυτικό. Η Naval Group κάνει λόγο για ταχύτατη παράδοση των πλοίων στον Ελληνικό Στόλο με την πρώτη φρεγάτα-η οποία θα κατασκευαστεί στη Γαλλία-να παραδίδεται το 2025 ενώ οι υπόλοιπες τρεις προβλέπεται να κατασκευαστούν σε Ελληνικά ναυπηγεία.
Η Γαλλική πρόταση προβλέπει ως ενδιάμεση λύση όπως ήδη ήταν γνωστό τις μεταχειρισμένες φρεγάτες AAW JEAN BART και ASW LATOUCHE-TREVILLE. Τα δύο πλοία όπως όμως αναφέρεται πριν παραχωρηθούν δωρεάν στο Πολεμικό Ναυτικό θα περάσουν από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης και αναγέννησης προκειμένου να παραδοθούν στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Η αναβάθμιση των τεσσάρων Ελληνικών MEKO θα γίνει από την THALES σε Ελληνικά ναυπηγεία. Επιπλέον στην πρόταση επισημαίνεται η εμπλοκή στο πρόγραμμα μεγάλου αριθμού Ελληνικών εταιρειών με τις οποίες οι κατασκευαστές έχουν ήδη έρθει σε επαφή.
Τόσο η Γαλλική πρόταση όσο και οι υπόλοιπες έχουν ήδη περάσει από το «μικροσκόπιο» των επιτελών του Στόλου και πλέον είναι θέμα εβδομάδων η έκθεση-εισήγηση προς την πολιτική ηγεσία η οποία θα λάβει όπως έχουμε αναφέρει την οριστική απόφαση. Εκκρεμότητα πάντως παραμένει η απάντηση των Αμερικανών κυρίως σε ότι αφορά την ενδιάμεση λύση με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν ότι ενδέχεται να πρόκειται για συνδυασμό μεταχειρισμένων πλοίων.
ΠΗΓΗ: newpost.gr
0 comments